Handledakurs!

Ja nu är det fixat, jag och pappsen satt i 3 och en halv timme på en handledarkurs på körskolan bara för att jag ska kunna köra bil privat. Jag kan säga att det väldigt intressant. Man fick reda på så mycket som man inte tänker på. Visste ni att 12000-16000 kör rattfylla per dygn här i Sverige. Vilka jävla idioter rent ut sagt. Och det är fler män än kvinnor som omkommer på grund av att dem är påverkade av alkohol eller droger. 

I slutet av kuresen fick man se en liten film som visade just bilolyckor för att folk var fulla eller dem bara var trötta och ouppmärksamma i trafiken. Det sorgligaste var att olyckorna var verkliga olyckor, verkliga människor, i Australien hade dem satt upp kameror i olika korsningar som är olyckdrabbade och sen filmat dessa olyckor. Självklart har dem ju frågat anhöriga om lov att visa olyckorna. Och jag kan säga att det var jätte obehagligt, man satt med tårar i ögonen och speciellt när där kommer ett barn som blir påkörd. 

 

Usch nej nu måste jag tänka på något annat, ja jag och Sebastian ska kolla på lägenhet imorgon =) Lägenheten ligger i nyhamn i Landskrona och det sägs att dem är väldigt fina. Hyran ligger lite högt men ja vi får se om vi tycker om lägenheten och sen är det inte helt säkert vi får den.

 

Nu ska jag gå och mysa med Sebastian =)

 

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0