Hur ska man egentligen se ut idag?

Hur ska en tjej se ut idag? Smal, stora bröst, lång? eller ska där vara lite att "ta" på, kort, små eller lagom bröst? Detta med idealen hos tjejer börjar gå överstyr, och det är inte så konstigt heller. Jag vet att de flesta killar föredrar smala tjejer med stora bröst, eller har jag har fel? Jag vet att där finns killar som inte vill ha det utan föredrar något annat, men var finns dem killarna. Alla dessa modeller vi ser på tv, tidningar och internet, helt enkelt all media. Alla ska vara så smala, ha den perfekta rumpan tex. 

Tjejer som vill ta efter dem och banta ner sig så att dem ser likadana ut, ibland blir bantingen för mycket och dem sjunker in i tex bulimi eller anorexia, ja man kan ju hamna där ändå, men allt handlar ändå om vikten. Men det jag försöker säga är att man är så rädd för alla dessa fördommar om en att man följer idealen för då blir man vacker. Ingen vill väl få en kommentar som lyder: Gud vad du är tjock, eller du borde fixa till ditt utseende lite, you name it. 

 

Man kanske är rädd att gå sin egen väg där man inte bryr sig om vad alla andra tycker, men om man nu gör det, vad händer då?

 

Men om man då följer idealen är man då svag, faller lätt för grupptryck och sådant? Nej jag tycker inte det iallafall, vem vill inte vara vacker och ha den perfekta vikten och utseendet? 

Så, hur ska en tjej egentligen se ut idag? 

Love

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jag känner igen mig i din text, det är nog mycket så som du har skrivit.

2009-02-02 @ 21:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0